fbpx

Obserwuj nas

Zadzwoń: +48 535 850 624

 > Audyt SEO

Czym jest audyt SEO?

Audyt SEO jest kompleksową analizą witryny internetowej, zarówno od strony onsite jak i offsite. Ma on na celu określenie, czy witryna jest zoptymalizowana w sposób poprawny, jak również czy linkowanie do niej odbywa się w sposób poprawny. Audyt SEO zawiera również informację na temat szybkości strony i dopasowaniu do urządzeń mobilnych, co w dzisiejszych czasach ma kluczowe znaczenie.

Kiedy należy wykonać audyt SEO?

Audyt SEO można wykonywać wielokrotnie, jednakże jest kilka czynników, które sprawiają, iż strona powinna zostać poddana kompleksowej analizie. Są to:

– wdrożenie nowej wersji strony

– wdrożenie zmian na stronie, zarówno w zakresie treści jak i struktury strony

– gwałtowny spadek pozycji w wynikach wyszukiwań

– okresowo lub też po większych zmianach algorytmów wyszukiwarek

 

W jakim zakresie przeprowadzamy audyt SEO?

Nasz audyt SEO podzielony jest na kilka części

a) audyt techniczny:

Indeksowanie i widzenie przez wyszukiwarki
Strony z kodem odpowiedzi 4xx
Zasoby z kodem stanu 5xx
Strony indeksowane z ograniczeniami
Strona 404 jest poprawnie skonfigurowana
Plik robots.txt
Mapa strony .xml
Przekierowania
Wersje z www i bez www
Problemy z HTTP/HTTPS wersje stron
Strony z przekierowaniem 302
Strony z przekierowaniem 301
Strony z długimi łańcuchami przekierowań
Strony z meta refresh
Strony z rel = „canonical”
Kodowanie i czynniki techniczne
Przyjazna dla urządzeń mobilnych
Strony HTTPS z mieszanymi treściami
Strony z duplikatem kodu rel = „canonical”
Strony z ramkami
Strony z błędami i ostrzeżeniami W3C HTML
Strony z błędami i ostrzeżeniami W3C CSS
Zbyt duża strona
Adresy URL
Dynamiczne adresy URL
Za długi adres URL
Linki
Nie działające linki
Strony z nadmierną liczbą linków
Zewnętrzne linki Dofollow
Obrazy
Zerwanych obrazów
Puste alt teksty
Na stronie
Puste tagi tytułów
Zduplikowane tytuły
Zbyt długie tytuły
Puste meta description
Zduplikowane META descriptions
Za długi META description

b)Duplikacja treści

c) audyt offsite

– profil linków

– sprawdzenie widoczności na poszczególne frazy kluczowe

– określenie i przeanalizowanie najbliższej konkurencji

d) podsumowanie opisowe, zawierające najważniejsze elementy z punktów a-c i odnoszące się bezpośrednio do nich, wraz z wykazem załączników

Ile kosztuje audyt SEO?

W przypadku każdej witryny koszt audytu SEO jest określany w sposób indywidualny. Zależy on od wielu czynników, przede wszystkim ilości podstron w serwisie. Im strona jest obszerniejsza, tym koszt audytu jest wyższy.