Obserwuj nas

Zadzwoń: +48 535 850 624

 > Bez kategorii  > Czy warto inwestować w pozycjonowanie?
inwestowanie w pozycjonowanie ma sens

Czy warto inwestować w pozycjonowanie?

Wielu przedsiębiorców często otrzymuje różnego rodzaju oferty związane z pozycjonowaniem ich witryn internetowych. Znakomita większość z nich nie jest chętna do podjęcia tematu, nie mając tak naprawdę pojęcia, czym jest pozycjonowanie, odmowa wynika jednakże z niechęci do nachalnych marketerów, chcących na siłę wyrobić założone plany. Zastanowimy się jednak, czy warto inwestować w pozycjonowanie.

Czym jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie jest szerokim procesem, mającym na celu nie tylko poprawę pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwań. Głównym celem jest zwiększenie widoczności i pozyskiwanie wartościowego ruchu, prowadzącego do witryny. Działanie te prowadzi się na wielu płaszczyznach, bazując na wielu czynnikach, mających wpływ na uzyskiwane efekty. Być może brzmi to skomplikowanie, jednakże nie jest. W procesie pozycjonowania ustala się najważniejsze słowa kluczowe, związane z oferowanymi usługami lub produktami i monitoruje ich pozycje w wynikach wyszukiwań. Najpopularniejszą wyszukiwarką jest rzecz jasna Google. Za pomocą specjalistycznego oprogramowania można systematycznie monitorować pozycje na określone frazy.

 

Jakie korzyści daje pozycjonowanie?

Prowadząc dobrze zaplanowane pozycjonowanie można uzyskać bardzo dobre efekty. Im wyższa pozycja witryny na określone słowa kluczowe, tym większy ruch powinien trafiać do witryny z wyszukiwarek. Jest to tzw. ruch organiczny. Jeżeli strona jest dobrze przygotowana pod kątem sprzedażowym, to powinno się zaobserwować wzrosty ruchu w obrębie witryny internetowej, jak i sprzedaż. Osiągnięcie dobrych wyników jest jednak procesem czasochłonnym, jednakże pierwsze efekty można zauważyć już po dosyć krótkim czasie.

Jak widać na powyższym obrazie – w pierwszym dniu miesiąca pozycje witryny były bardzo słabe – witryna była widoczna tylko na dwie frazy. Miało to miejsce już po wdrożeniu działań optymalizacyjnych, co w kolejnych dniach przekładało się na poprawę pozycji. Frazy nie były nazbyt konkurencyjne, jednakże wzrost jest zauważalny. A w jaki sposób proces pozycjonowania przekłada się w ujęciu ogólnym na widoczność witryny w wynikach wyszukiwań?

 

Tutaj widzimy w szerszym ujęciu wzrost liczby fraz znajdujących się w pierwszej dziesiątce (jaśniejsza linia), jak i pierwszej pięćdziesiątce (ciemniejsza linia) wyników wyszukiwań. Widać to w ujęciu długofalowym, jednakże tutaj frazy były już bardziej konkurencyjne i bardziej wymagające.

Wnioski?

Widać więc, iż podejmowane działania przyniosły korzyści. Można więc uznać, iż warto inwestować w pozycjonowanie. Zajmowanie wyższych pozycji w wynikach wyszukiwań, nad konkurencją, pozwala na uzyskanie pewnej przewagi. Sami pewnie przyznacie, że szukając interesującej Was rzeczy w globalnej sieci rzadko dochodzicie do drugiej strony wyników wyszukiwań. Warto jednak podejść do temat trochę szerzej i zobaczyć, że marketing internetowy to nie tylko pozycjonowanie.

 

Post A Comment