fbpx

Obserwuj nas

Zadzwoń: +48 535 850 624

 > pozycjonowanie  > Festiwal SEO 2019
Sprawca seo festiwalu

Festiwal SEO 2019

W dniu 10.05.2019r. w Krakowie odbył się Festiwal SEO. Jest to już bodajże 7 edycja konferencji, która z roku na rok rozwija się, przybierając międzynarodowy charakter. 13 prelegentów przedstawiło 12 tematów w formie 3 paneli. Osobą odpowiedzialną za organizację wydarzenia był jak zawsze Artur Strzelecki, legenda branży, człowiek pełen energii, którego po prostu nie da się nie lubić.
Konferencję prowadził Sławomir Borowy – człowiek niezwykle skromny, jednakże potrafiący w odpowiedni sposób zaprezentować prelegentów. Część osób pewnie zastanawia się, co Sławek miał na muszce, o której wspomniał na początku wystąpienia. Były to owce. Czyżby nawiązanie do „wypasu owiec w Bieszczadach”, frazy dobrze zadomowionej w branży, będącej synonimem frazy łatwej do wypozycjonowania.

Pierwszym tematem był tzw. wpływ „Link Echos” na pozycje, czyli oddziaływanie linków, które zostały już zdjęte. Można by rzec, iż wnioski w tej prezentacji są mocno kontrowersyjne, co przyznała większość uczestników. Głównym powodem był za krótki czas, w jakim obserwowano wpływ zdjętych linków. Sam prelegent, Benedykt Protasiuk, Head of seo w Sempai jakby za bardzo uległ wpływowi tremy. Wierzymy jednak, iż następnym razem prezentacja będzie mniejszym obciążeniem.

Następne wystąpienia w tym panelu nie były zgodnie z rozkładem, jednakże na ten czynnik możemy przymknąć oko. W pierwszym panelu mieliśmy wystąpienia Łukasza Suchego, udowadniającego, że niskobudżetowe linkowanie jest jeszcze w stanie dać jakiś efekt. Nie są to efektowne wyniki, jednakże zauważalna. Trzeba tutaj przyznać, iż Łukasz doskonale przygotował tego case’a, sprawdzając różne warianty niskobudżetowego linkowania, wykorzystując do tego linki kupowane poprzez allegro. Łukasz na scenie występował pewnie, mówiąc wręcz z pasją. Potrafił wywołać dyskusję na widowni, jego prelekcja była również omawiana w kuluarach. Gdyby ktoś jeszcze nie wiedział kim jest Łukasz – zajmuje on stanowisko Senior Seo Specialist w Deva Group, jednej z bardziej znanych agencji w branży.
Łukasz Suchy z DevaGroup

Mateusz Dela obalał fakty i mity związane z pozycjonowaniem stron na rynku niemiecki. Warto w tym miejscu wspomnieć, iż w zakresie seo na rynek niemiecki Mateusz jest sam w sobie legendą. Często na branżowych grupach to właśnie on jest polecany jako osoba najbardziej obeznana w działaniu i osiągająca najlepsze wyniki. Podczas prezentacji mogliśmy dostrzec, na jakich płaszczyznach różni się pozycjonowanie na naszym rodzimym rynku od naszego zachodniego sąsiada. Usłyszeliśmy również, dlaczego koszty pozycjonowania na rynku niemieckim są dużo wyższe niż w naszym kraju, jak również dlaczego w Niemczech nie stosuje się przechwytywanych domen i nie przekierowuje się ich poprzez kod 301.
Mateusz Dela

W pierwszym panelu występował również Tomasz Stopka. Prowadzi on swoją agencję SEMURAI. Wystąpienia charyzmatycznego Tomka stanowią swoiste show. Pokazuje on, iż stres jest dla niego pojęciem jedynie znanym ze słownika. Jego prezentacja odnosiła się do systematyczności działań jak również udowodniła, iż nawet najlepszy specjalista nie ma wpływu na algorytm wyszukiwań i porażki również czasem się zdarzają. W prezentowanym przez Tomka przykładzie zobaczyliśmy, ile czasu zostało poświęcone na osiągnięcie dobrych wyników, jednakże one nadeszły w najmniej przyjemnym dla Tomka momencie – dzień po rozwiązaniu umowy. W tym miejscu ogromny ukłon w stronę Tomka – pokazał, że nie u wszystkich „jest zawsze na zielono”.

Po pierwszym panelu w planie była półgodzinna przerwa. Jak łatwo można przewidzieć – potrwała ona trochę dłużej. Byt to idealny czas, by móc powymieniać doświadczenia z innymi uczestnikami Festiwalu, jak również zapoznać się z niezwykle bogatą ofertą sponsorów. Na wysokości zadania bez wątpienia stanął zespół, którego dowodzącym jest Damian Sałkowski, lider Senuto. Zorganizował on mały turniej w Fifę – zgodnie z prośbami uczestników grupy Festiwal SEO na fb. Sławek Borowy dwoił się i troił, by jak najszybciej rozpoczęła się kolejna część, na szczęście nie dostrzegaliśmy zniecierpliwienia kolejnych prelegentów, którzy mieli wystąpić na scenie.

Drugi panel otworzyli reprezentanci agencji Widoczni.pl, Artur Wojczal i Cezary Urbanowicz. Zaprezentowali oni, w jaki sposób można dużo wydajniej analizować dane z GSC, skracając czas potrzebny na przeanalizowanie danych, jak również pokazali, w jaki sposób patrzeć na te dane w szerszym zakresie. Tutaj należy także wspomnieć, iż panowie pokazali, w jaki sposób wykryć problem kanibalizacji słów kluczowych, za pomocą ich sposobów.
widoczni.pl

Piotr Michalak z Grupy TENSE zaprezentował licznie zgromadzonej widowni, w jaki nieoczywisty sposób można budować ruch organiczny w e-commerce. Zobaczyliśmy, jak wykorzystać potencjał każdego sklepu internetowego, wykorzystując aspekty, które przez wiele agencji są marginalizowane.

Jakuk Makaruk, znany równie dobrze jako „Jimmy” z forum PIO, przedstawił zmiany w branży na przestrzeni ostatnich 15 lat, patrząc z perspektywy użytkowników legendarnego już forum PIO. Sam Jakub również jest tutaj legendą i jednym ze współzałożycieli rzeczonego forum. Nie bez powodu nazywany jest „dinozaurem”, choć trzeba przyznać, iż po ostatniej zmianie wizerunku wygląda nad wyraz młodo. Jakub opowiadał, jakie techniki wykorzystywało się na samym początku funkcjonowania forum,, by móc osiągać dobre rezultaty. Pewne zasady mimo upływu lat się nie zmieniły – Content is King i nic tego nie zmieni, nawet to, iż Linking is Queen. Sam przyznał, iż na początku było to forum pasjonatów, na którego fundamencie wyrosło wiele biznesów.
Jakub Makaruk

Zwieńczeniem drugiego panelu był występ Grzegorza Strzelca. Jest to kolejna legenda branży, przy okazji wielki miłośnik marki Volvo. Grzegorza można poznać nie tylko po dużym wzroście i braku włosów, lecz także niesamowitej lekkości, z jaką Grzegorz komunikuje się z innymi. Jego prezentacja dotycząca 10 przykazań seo powinna stanowić materiał szkoleniowy w niejednej firmie. Coś, co zasługuje na szczególne podkreślenie – prezentacja Grzegorza stworzona była w formie wierszy. Niebywały kunszt operowania słowem i bardzo precyzyjny przekaz sprawiły, iż ta prezentacja była uważana za najlepszą na tegorocznej edycji festiwalu.
Grzegorz Strzelec gwiazda sceny

Kolejna przerwa to czas na dyskusję o prezentacjach, których byliśmy świadkami, jak również okazja do uzyskania wejściówki na after party. Można było też zauważyć, iż na sali ubywało uczestników, którzy zapewne mieli dużo ważniejsze przedsięwzięcia do zrealizowania. Po jej zakończeniu po raz kolejny Sławek nawoływał to zajmowania miejsc, by minimalizować opóźnienie w programie.

Trzeci panel otworzyła niezwykle energiczna Victoria Olsina, która opowiadała o tym, czym jest Blockchain, jak również w jaki sposób technologia ta będzie miała wpływ na marketing w przyszłości. Victoria przyleciała na Festiwal z Londynu, gdzie pracuje od 9 lat, choć pochodzi z Argentyny. Taka ciekawostka: inspiracją dla Victorii, by przeprowadziła się do Londynu, było obejrzenie filmu o Spice Girls. Wracając do zasadniczego tematu – dowiedzieliśmy się także, jakie możliwości przyniesie blockchain, jak również jakie wyzwania będą stały przed tą technologią. Widać, iż dla Victorii blockchain jest pasją, drży ona do sukcesywnego rozwijania swojej wiedzy w tym zakresie. Jej prezentacja była bardzo ciekawa, wybiegająca trochę w przyszłość i patrząca na nową technologię w dużo szerszej perspektywie.
Victoria from London

O kolejnym prelegencie można powiedzieć tyle, że wyróżnia się nie tylko wiedzą i sporym doświadczeniem, lecz także nieszablonowym wizerunkiem i podejściem do wielu spraw. Jedna z niewielu rozpoznawalnych osób, która posiada metalowe wizytówki. Tą postacią jest oczywiście Łukasz Żelezny. Opowiadał on o zasadach współpracy z klientami, metodyce pozyskiwania klientów, jak również szerszego spojrzenia na tematykę audytowania. Duży nacisk kładzie on również na przedstawianiu klientowi dokładnej oferty i zakresu działania, by unikać zbędnych nieporozumień. Jest to zapewne efekt jest doświadczeń, na bazie których określił on również „red flags”, czyli sygnały, które inicjują u niego zapalenie się światełka ostrzegawczego przed podjęciem współpracy nad danym projektem. Łukasz od wielu lat jest cenionym w świecie konsultantem w zakresie SEO. Należy także wspomnieć, iż był także jednym ze sponsorów tegorocznego Festiwalu.
Zelezny seo consultant

Michał Barczyk z bardzo dobrze znanego sklepu x-kom.pl opowiadał o real time marketingu i event based marketingu, pokazując, w jaki sposób działania te mają wpływ na ruch w e-commerce. Podczas prezentacji Michał doskonale wyjaśnił kwestię żywotności treści tworzonych w ramach RTM i EBM, jak również w jaki sposób wykorzystać EBM w służbie seo.
Michał z x-kom.pl

Część oficjalną zakończył główny „sprawca” festiwalu, czyli Artur Strzelecki. O tej postaci wspominaliśmy na samym początku, jednakże również w roli prelegenta stanął (jak zawsze) na wysokości zadania. Artur opowiadał o tym, jak pozyskiwać ruch organiczny w sklepie, na przykładzie sklepu z artykułami dziecięcymi. Mimo, iż tematyka była bardzo podobna do prezentacji Piotra Michalaka, Artur przedstawił inne rozwiązania, dla większości zapewne dosyć oczywistych, jednakże dla osób dopiero zaczynających swoją przygodę z branżą seo był to bardzo ważny przekaz. Rzecz godna podkreślenia – jeżeli chodzi o aspekty wizualne prezentacji to Artur zdobył tutaj złoty medal.
Sprawca seo festiwalu

After Party miało miejsce w Klubowej, przy ulicy Mariackiej.

O tym, jak wyglądała agenda Festiwalu, możecie przeczytać tu:
https://www.silesiasem.pl/festiwal-seo-2019-katowice

Post A Comment