fbpx

Obserwuj nas

Zadzwoń: +48 535 850 624

 > Design & Marketing  > Jak założyć sklep internetowy? (część 1)
sklep internetowy

Jak założyć sklep internetowy? (część 1)

Chęć posiadania własnego sklepu internetowego jest w przypadku wielu przedsiębiorców bardzo silna. Problemem w zrealizowaniu tego celu jest przede wszystkim brak fundamentalnej wiedzy o tym, jak założyć sklep internetowy. Postaramy się w kilku częściach przybliżyć proces planowania i tworzenia sklepu internetowego.

Od czego zacząć?

W pierwszej kolejności należy określić, jaki budżet chcemy przeznaczyć na stworzenie sklepu internetowego. Dlaczego jest to takie istotne? Od tego mogą zależeć dalsze kroki. Wiadomo, iż nie zawsze można podać konkretną kwotę, warto natomiast operować przedziałami, czy jest to kwota na poziomie tysiąca, pięciu tysięcy, dziesięciu tysięcy czy trzydziestu tysięcy złotych na start. W przypadku małego budżetu niestety nie będziemy mieli za szerokiego wachlarza możliwości. Wersje niskobudżetowe zwyczajowo oparte są o rozwiązania SAAS (software as a service). Rozwiązanie to polega na opłacaniu stałej kwoty (abonamentu) za możliwość skorzystania z oprogramowania danego sklepu. Skrypty te znajdują się na serwerach dostawcy usług, w efekcie czego znacząco ograniczony jest dostęp do plików. Z czym to się wiąże? Przede wszystkim ryzykiem są ograniczone możliwości optymalizowania skryptu pod kątem pozycjonowania. W dłuższej perspektywie może to być pewna przeszkoda w osiągnięciu dobrych pozycji w wynikach wyszukiwań. Zaletą rozwiązań typu SAAS jest niski koszt początkowy – otrzymujemy sklep, który możemy niskim nakładem sił i środków uruchomić sklep w podstawowej wersji. Każdy Saas oferuje różne warianty. Różnią się one przede wszystkim ilością produktów, które możemy sprzedawać. W przypadku rozwiązań opensourcowych (uruchamianych na własnym serwerze), musimy się liczyć z pewnymi wydatkami. Przede wszystkim musimy posiadać odpowiednio wydajnym serwerem, który będzie w stanie utrzymać obciążenie.

Ile kosztuje stworzenie sklepu internetowego?

Powyższe zestawienie będzie mocno szacunkowe, w następnych artykułach przedstawimy koszty konkretnych rozwiązań opartych o poszczególne rozwiązania. W pierwszej kolejności musimy zakupić domenę. O tym, ile kosztują domeny, możecie przeczytać tu: https://gmmedia.com.pl/ile-kosztuja-domeny/.

Koszty serwera – w przypadku rozwiązań typu saas koszt serwera jest niejako wliczony w usługę. W przypadku sklepów opensourcowych koszty serwera zazwyczaj nie są niższe niż 400 złotych rocznie (w kolejnym artykule również to szczegółowo opiszemy).
Koszt przygotowania elementów graficznych – logo, banery, szablon graficzny. Jeżeli posiadamy umiejętności graficzne to będziemy w stanie część z tych elementów wykonać samodzielnie. Trudno będzie natomiast wykonać szatę graficzną bez umiejętności programistycznych. Koszt szablonu wynosi od kilkudziesięciu złotych (w przypadku gotowych szablonów), do kilku tysięcy w przypadku dedykowanych rozwiązań. Do tego dochodzą koszty stworzenia zachęcających treści – opisy nie tylko samych produktów, lecz także kategorii produktów czy też tekstów blogowych, które mogą generować wartościowy ruch w obrębie sklepu. Koszt jednej jednostki rozliczeniowej tekstu jest zależny od tematyki sklepu, jednakże ciężko jest otrzymać wartościowe treści w cenie poniżej 14 zł netto za jednostkę. Jednostką rozliczeniową jest 1000 znaków ze spacjami. Gdzie można zamówić takie treści? Istnieje wiele serwisów pośredniczących. Można również skorzystać z naszej oferty copywriterskiej (https://gmmedia.com.pl/copywriting/). Możemy więc zauważyć, iż stworzenie sklepu internetowego z budżetem poniżej tysiąca złotych może być bardzo trudne, nawet w przypadku rozwiązania saas.

W następnych częściach omówimy zarówno skrypty typu saas, jak i opensourcowe. Przedstawimy koszty związane z danymi rozwiązaniami, omówimy wady i zalety, jak również na co zwrócić uwagę.

Post A Comment