Pozycjonowanie bez ściemy!

Pozycjonowanie

Czym jest pozycjonowanie?

Jest to działanie mające na celu zwiększenie widoczności witryny w wynikach wyszukiwań. Efektem jest widoczność witryny na określone zapytania na wyższych pozycjach. Szacuje się, że pierwsze 3 wyniki organiczne (nie będące reklamą) potrafią pozyskać do 70% ruchu wynikającego z tych zapytań.  Założenia procesu pozycjonowania w ciągu ostatnich kilku lat w znaczący sposób się zmieniły. Nieustanne modyfikacje algorytmów odpowiedzialnych za ustalanie kolejności wyświetlania witryn internetowych wymuszają na pozycjonerach podjęcie większego wysiłku by osiągnąć założony efekt.

Wyszukiwarki internetowe, w tym najpopularniejsza – Google – kładą szczególny nacisk na trafność witryn na konkretne zapytania. Uwzględnianych jest przy tym kilkadziesiąt innych czynników, takich chociażby jak geolokalizacja czy też odpowiednie wyczerpanie merytoryczne tematu.

W jaki sposób pozycjonujemy?

Nasze działania odpowiadają standardom branży – naszym celem jest zwiększenie widoczności witryny w wynikach wyszukiwań w szerokim zakresie, nie tylko na ściśle określone słowa. Dokładamy wszelkich starań, by ruch prowadzących do witryny klienta był możliwie najwyższej jakości. Jakość przedmiotowego ruchu może przekładać się na konwersję, co jest w dzisiejszych czasach szczególnie ważne.

Wykonujemy szereg działań, o których klient jest systematycznie informowany. Niemalże na bieżąco klient może widzieć, w jaki sposób realizujemy pracę, w efekcie czego może na bieżąco zestawiać nasze działania z osiąganą skutecznością.  Warto jednak wspomnieć o tym, iż proces pozycjonowania jest procesem złożonym, wymagającym systematycznego działania.

Pozycjonowanie witryn internetowych realizujemy na kilku płaszczyznach, uwzględniając zarówno działania związane bezpośrednio ze stroną. Działania te, zwane jako optymalizacja stron internetowych może tyczyć się nie tylko aspektów technicznych, takich jak wydajność witryny, poprawność wyświetlania wszystkich elementów, odpowiednie nazywanie elementów witryny;  nasze działania to także optymalizacja treści w obrębie witryny internetowej. Działania takie, związane bezpośrednio z witryną, zwane są działaniami onsite.

Bardzo ważny jest również proces toczący się poza stroną internetową – działania offsite. Mowa tu głównie o działaniach marketingowych, jak również jakościowym linkbuildingu  (jest to proces polegający na pozyskiwaniu wartościowych linków prowadzących do danej witryny internetowej, której celem jest nie tylko wpłynięcie na wyniki wyszukiwań, lecz także generowanie odpowiedniego ruchu wskutek tych działań).